utorok 14. júna 2016

Skutočne potrebujete interného účtovníka?

Z minulosti i súčasnosti sme zvyknutí, že účtovník je od toho, aby účtoval... alebo inak povedané, zadával doklady do účtovného softvéru a priradzoval ich na správne účty v účtovníctve.

Ale čo ak nastavíte účtovný softvér, aby vedel prideľovať tie správne účty sám? Načo potom potrebujete interného účtovníka na vystavovanie faktúr, párovanie úhrad, zaevidovanie došlých faktúr a riešenie prevodných príkazov, keď to všetko zvládne bežný administratívny pracovník?

S Elektronickým účtovníkom sa posúvate na vyšší level, v ktorom máte k dispozícii všetko, ako by vo vašej firme sedel interný účtovník. Ako to teda funguje:

1. Administratívne veci, zadávanie dokladov a párovanie úhrad riešia administratívni pracovníci. V softvéri zadávajú doklady do kategórií, ktorým ľahko rozumejú. Napríklad na faktúre za telefónne poplatky zadajú:



2. Softvér podľa zadanej kategórie "Telefónne poplatky" automaticky vytvorí k tejto došlej faktúre účtovný doklad, nie je k tomu potrebný účtovník.

3. Vedeniu sa automaticky zaktualizujú manažérske prehľady a aktuálny stav DPH, ktoré si pozerá na svojich počítačoch priamo v na to určených častiach Elektronického účtovníka.

4. Pravidelne príde do firmy externý účtovník, ktorý skontroluje zaúčtovanie dokladov a uzavrie DPH, prípadne upraví nastavenia automatického účtovania podľa potreby.

Čo by sa zmenilo vo vašej firme, ak by:


  • Nebola viazaná na profesionálneho interného účtovníka, ale vedela bežnú prácu rozdeliť medzi administratívnych pracovníkov?
  • Vedela promptne riešiť výpadky pracovníkov z titulu dovoleniek, chorôb, materských a pod.?
  • Mala nepretržite aktuálny stav o svojej firme, DPH, neuhradených pohľadávok a záväzkov?
  • Rozšírila svoj tím o outsourcingové účtovné služby, ktoré zahŕňajú zodpovednosť za vedené účtovníctvo, zastupiteľnosť a vedomosti o účtovníctve, daniach a optimalizácii často v širšom rozsahu, ako má jeden interný pracovník?